TINGGAL JEJAK KAT SINI YER...

11.12.10

ini mak dan abah saya...

Tadi saya dah kenalkan anak anak buah saya kan..sekarang saya nak kenal kan Mak dan abah saya plak...jengggg..jenggg..jenggg...

Dulu dulu abah saya nih garang...memang garang giler... 
* sebab tu la kot saya nih pon camtu *
ini abah
Kalau dia marah...whewww..memang kenalah jugak sedass dua kat badan ker..kaki ker...mana yang sempat la...tapi abah jarang-jarang marah...itu yang saya suka pasal abah...sekarang abah da umur 59 tahun..tahun depan da umur 60 tahun..sekejap jer saya rasa...bila tengok abah saya rasa sedih plak...!!..banyak kesalahan kesalahan saya buat pada abah..tapi abah masih sama jer..menyokong ajer apa saya buat...uhh..sebak ler~...saya memang sayang kan abah saya...hihihih~...walaupun saya nih jenis tak berapa nak reti pamerkan kasih sayang tu..tapi memang saya sayangkan abah...Abah saya pun ada satu bende yang dia suka buat iaitu..memancing...abah saya akan luangkan masa masa dia dengan memancing kalau takde pape bende dia nak buat...saya pun kadang kadang akn ikut abah memancing..beshhh..syOk...satu lagi yang saya suka pasal abah...abah suka bercerita...hihih~..cerita dongeng....kenapa pinggang kerengga tu kecik ajer...??..kenapa kita tak boleh potong kuku pada waktu malam...??..kenapa hantu kumkum tu di panggil hantu kum kum..hehehehh..macam macam lagi....hihih..kalau nak ceritakan saya boleh buat beberapa entry yang lain plak...hahhahah....okay abis cerita abah....


ini mak
 Sekarang beralih kepada mak..umur mak saya 49 thn..so next year 50 la kan..mak saya ni memang perempuan paling rajin pernah saya tau...memang rajin giler....betull tak tipu...time kitorang kecik kecik mak selalu ajar macam mana nak kemas rumah dengan terlammmpau la bersih..huhuhu~..abis sume bende mak suh lap...tingkap...kerusi..para-para dapur..dapur gas...banyak lagi...sampai bontot periuk umah mak pon kilat tauuuu.....masa dulu dulu mak saya nih kuat meleter..bak kata lain..membebel...uiiiii....penat telinge dengar tau...tapi tu sume nasihat...sampai sekarang pun ada yang masih saya ingat...saya suka mak sebab mak saya nih pembersih...sikit sikit saya terikut dengan perangai mak....satu lagi yang jadi kesukaan saya ialah mak saya memang pandai memasak...hihih~..saya memang suka kalau mak saya yang masak...apa apa ajer mak masak saya rasa sedap...kalau mak cuma masak ikan bilis potong2 lada letak kicap pun saya rasa sedap...fuhhhh...Tapi perangai mak yang memasak nih saya tak berapa nak turun...hihihh~..pendek kata saya sayang mak saya jugak..dengan sikap penyabar dia terhadap saya yang perangai nyer kadang kadang memang menyakit kan hati....

ini mak dan abah saya

Ini lah cerita mak dan abah saya yang bahagia..~


No comments:

Search